Torsdag

Johan red ut på Tjabo i solskenet då han jobbat två nätter, det bästa med att va hemma på dagen, helt klart 💕

Så när jag kom på kvällen så hade han fixat allt, så skönt! Så jag fyllde på mollys Box med spånpellets och mera halm, bädden funkar bra, fick tipset av Saras kompis Anna att röriga stons bajs ligger lättare kvar i sina högar med pellets underst och halm ovanpå, har haft det en vecka och är supernöjd! Lite jobbigare att mocka, men renare häst och lycklig häst som älskar att ligga i den mysiga halmen ☺️

Tog ner molly på banan och gick runt lite, kollade av traven... Hon är inte helt fräsch... Undrar hur det kommer gå dethär...
Ska ringa och rådfråga veterinär idag igen, så skönt med bra kontakt med sin veterinär (i det akuta skedet kl 19 förra lördagen så åkte hon ifrån middagen hon va bjuden på för att komma och kolla och medicinera molly 💕💕) 
Tack!!

Idag kommer Sofie, en kompis kompis, och ska få lite första nycklar till hur hon ska kunna bygga en bättre relation med sin medryttarhäst av mig, först kommer hon och jag kan visa positioner och lite lättare med molly, sedan åker vi till hennes kuse och hon ska få testa lite :D 

Jättekul att sprida kunskap till nyinvigda 💕





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0