Tisdag... Äntligen!!!

Max kom och skodde på molly och nu hoppas jag hon får behålla dem till nästa skoning om 2 veckor...
Plockade in henne och beslutade mig för att "nu är det dags!"

På med sadel, repgrimma och huvudlag med bett! Första gången med tyglar i bettet!

Ner på banan och kände igenom henne bara från repgrimman å hon fipplade med bettet och sög verkligen på det!
Är bara ett vanligt tvådelat med fasta ringar :)

Lite trav, men där va hon lite öm fortfarande efter att ha gått barfota några dagar, så höll mig mest till skritt.

När jag höll båda tyglarna och nuddade lite i bettet så var hon som smööör! Det är alltså såhär en häst känns som aldrig har blivit dragen/ryckt/hållt hårt/bromsat med tyglar känns!!! Wow!!!

Nu vill jag bara fortsätta!
Stanna hemma från Legoland, ja tack ;) men barnen måste får sitt med :)

Härlig tisdag! 
Underbara häst!!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0