Torsdag

Husse tog en promenad med Tjabo som fortfarande är svullen och varm, men inte halt, så lite lätt motion dör han inte av.

Jag tog in molly på lunchen för att schamponera henne innan veterinär/tandläkarbesöket på kvällen. När jag börjar så börjar det fullständigt kräkhagla! 1cm stora hagel! Gjorde skitont att få på sig, men hon stod snällt (hon älskar att duscha) sedan fick hon stå inne till kvällen.
Då hade hon rajraj i boxen och utgångsläget inför lastningen va inte det bästa, vilket jag snart fick märka ;)

Kämpade på en halvtimme mellan bilar och hus (fick ställa transporten på vägen upp från stallet (vid pappas hus de hyr ut) då det va bilar å hundar å hästar på stallplanen, bra träning att lasta trångt, men det tyckte inte molly :P
Fick riktigt slåss med henne tills hon va dyngsvett och andfådd (fick hela tiden vila/slippa jobba när hon tänkte in) så tillslut gick hon in, å jag va lika svettig jag 😝

Till veterinären å drogas och vargtanden hade börjat stötas bort, yes! Så den satt jättelöst och hon kunde pilla bort den, sedan kindtanden där hon fått världens infektion, det kom var blod matrester å annat päck och hon beslutade att dra ut den tanden (skönt!)

Nu har hon växlat alla i underkäken, har två kvar i överkäken att växla, men hoppas det går smidigare!

Nu slipper vi tandläkaren på ett år 👍🏻






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0