Torsdag

Kors i taket!!
Husse red Tjabo ;)
Hoppas de kommer igång tillsammans nu, är lite jobbigt för tant Tette att hinna två kusar varje dag 😝

De red på banan, kändes bra i skritt å trav, stanna, backa upp osv, så Johan gjorde en rollback och in i höger galopp, kändes mjukt och fint i fattningen sen steg nr 2.... Kanonkuletjabo drog järnet i 180 så husse fick bända runt huvudet på honom för att ens få kontakt!

Skritt trav och började om allt igen och gjorde en rollback in i vänster och galopp... Skitlugn! Och bara rullade 👍
Bra att husse satte ner foten, men det är klart han testar när husse senast galopperade i typ november 😃

På kvällen tog jag molly och först kollade av gångarterna, lite stel, undrar jag när det ska bli heeelt ok, imorgon fredag är det 4 veckor sedan skadan...
Sedan gick jag med henne över upphöjda bommar så att hon verkligen skulle röra sig igenom hela stegen, gick över förväntan och hon lyfte båda bakbenen likadant.

Bad henne komma upp i trav och trava över bommarna, då sög hon tag i dem och hoppade studs! Flera gånger! Med öronen framåt och riktigt sug!! Jättekul! Så lär inte ha gjort ont. Hon kunde valt att gå förbi flera gånger, men valde att suga mot hinderna 😃😃👍👍👍

Fredag ska jag nog jobba henne från marken med sadeln på och om det känns rätt så är planen att sitta upp och känna igenom, för att känna hur det känns och om jag känner motstånd nånstans pga skadan... Hoppas hoppas 💕💕





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0