Tisdag

Har inte hunnit rida molly sedan sist (uppenbart ;) )
Men nu kände jag av henne på repet från marken, kändes avslappnad å tillfreds, lite för lugn, men gick på henne å hon förblev lugn (är hon bara dryg så brukar hon explodera) så bestämde mig för att rida.

Flytta bak fram backa osv fungerade klockers!

Travade runt hit å dit och i en 8a och bad om vänster galopp och hon tog den direkt! Galopperade nåt varv, saktade av t trav, bad om höger galopp och den kom direkt! Galopperade något varv å bad om stopp och fick det.

Lite backa i cirklar och pivotera på fram först sen bak osv.

Galopperade båda varven igen, med krav på samling och vänster varv gick skirbra! Höger faller hon in så där försökte jag lyfta bogen å kasta ut henne, skitsvårt, men när hon gjorde det ett steg så gav jag mig sedan. Hon blev svettig å jag mä 😝

Vi har ingen kondis!!!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0