Jinxa....

Jag känner att varje gång jag börjat blogga att hästarna är påväg igång så bara händer det någonting, men vi ger det ett försök ;)
 
Tjabo är riden 1,5 vecka nu, vi skrittar, travar, galopperar, fokuserar på huvudposition och att andas.
Han känns avslappnad och positiv och jag hoppas husse får upp orken lite att ta tag i ridningen nu när våren börjar komma :D
 
Molly mår som hon mår...
Muskelbristning på skanken (insida lår) och hon ska hålla sig på mattan i hagen (jodu, säg det till henne) och vi promenerar på rakspår och hoppas det ska läka som det ska. Hon får en kortkur med metacam (sista dagen imorgon) så får vi se hur det ser ut efter det...
 
I helgen ska jag åka och titta när Kela, Åke, Max och en massa mer människor tränar koförberedande, ska bli jättekul att få lite inspiration och komma ifrån :)
 
Ha det gott i solen alla glada....
 
 


Kommentarer
Chrissie P

åh, krya på sig lilla Molly. Inte lätt o stå stilla o va lugn när våren är på intågande ju! :P

2015-03-05 @ 13:07:00
URL: http://chrissiep.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0