Western riding D mönster 11

Så var det dags för sista starten, i pausen här så tog Johan hand om Molly och stod med henne så att jag kunde kasta i mig en smörgås och lite underbart god oboy som min farmor och farfar kommit dit med, tack för det!
 
Sedan var det dags för WR mönster 11.
Något som jag egentligen känt att vi inte är riiiktigt redo för, men ifall hon skulle ha freakat ur idag så var planen att jag skulle ta hela mönstret i trav och bara rida ett varv och va nöjd så, för träning skull :)
Skömtade lite med Jossan i collectingring att det kan ju va bra om jag rider rätt mönster nu iaf ;) hehe
 
Såhär såg det ut:
 
http://www.youtube.com/watch?v=DG1iIkmxVtU
 
Såhär tyckte jag:
Lite slingrig i skritten mot bommen, men jag försökte rida och inte bara åka.
Galopperna kom där de skulle, rätt galopp i rätt varv
Sista svängen innan jag vände upp på medellinjen så red jag inte med mitt bäcken så där flöt hon ut åt höger och jag stöttade inte upp henne tillräckligt. Stoppen gick bra och backen något omotiverad, men ändå nöjd :D
 
Jaaa, vi red rätt väg och Jaaaa vi klarade det! I min hjärna hade vi redan vunnit vår temspirit och jag hade kunnat skita i prisutdelningen :D
 
Vi startade rätt tidigt i klassen så det var många efter så jag hoppade av i collectingring och bara stod och kramade henne och hon somnade en stund med halsen över min axel (tungt!) men vi är verkligen ett team!!!
 
Så dags för prisutdelning, och vi kom 4!!! Herregud! 4 av 10 startade, hästar och ryttare som gjort sånthär förut och var betydligt äldre än Molly. WOW! Då inser man att allt slit inte är förgäves! Att vårt språk fungerar och att jag har vänt hennes modiga sida till något positiv! Att hon litar på MIG och vet att jag skulle inte säga att hon skulle gå någonstans där det är farligt att gå! Vi är et tteam och vi älskar varandra!!!
 
Åh vad jag är nöjd över hela denhär dagen, även lastningen!
 
Jag är så lycklilg!!
Och tack allihop som kom och hejjade och tack Johan för att du är den bästa hästskötaren man kan ha <3
 


Kommentarer
Chrissie P

Du har verkligen gjort ett toppenjobb! Snacka om att få lön för mödan :) Ni är så duktiga!

2014-09-09 @ 10:15:49
URL: http://chrissiep.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0