Vilken morgon!

Shit i helvete vilket regn!
Leta fram regntäcken till hästarna (första gången för hösten) och börjar släpp aut och det är typ sjö i alla hagar! ut med spaden, flytta lite grus som satt igen vägen till diket, flytta lite lera på ett annat ställe och fortsatte så, plus vid ingången till ridbanan, där vattnet ska rinna ner vid containern, där rann vattnet ner på ridbanan så där fick jag gräva ordentligt.
Ut med alla hästar å Tjabo står glatt och ropar "Titta matte! Jag kunde ta av mig tofflorna!!!" Suck! Inga tofflor kvar på honom inte ;)
Det positiva med regnet är att det blir mjukt i hagen så han kanske inte går sönder så mycket tills imorn :)
Klass 1 varning här och tror inte att det blir så mycket ridning idag, får se om regnet lättar fram mot kvällen så kanske det blir en skrittur lilla slingan eller nåt :)
Ha en bra dag alla glada <3
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0