Vår första lektion för Fredrik

Så var det dags!
Johan och jag var först ut så red fram på banan ca 20min, sedan kom Fredrik och vi känner ju varandra redan så vi satte igång.
Ut i skritt på stora mittvolten, lagom ställd häst i lagom tempo på jämn volt...
Jo tjena!
Kan ju låta lätt, men jag är mästaren på äggridning ;) så han ställde ut koner som vi kunde sikta på å efter en stund sågick det bättre :D
Då la han till kontraställning, woops! Svårt!
Sedan trav... Sedan samma sak där... Kontraställning.
Sedan galopp och då föll min blick ner direkt å jag vet inte vad jag gjorde, men tillslut galopperade vi, många varv tom ;)
Sedan i vänster varv fick jag jobba med att flytta henne in på liten volt och öka ut på stor volt, jäkligt nyttigt å låter så lätt! Men för mig å min lilla treåring, att göra detta i trav, var stort och svårt, men vi kan!! Bara jag gör rätt så gör hon rätt och då måste jag släppa allt tillbaka till henne! Viktigt!!

Så mycket som vi travat idag har vi bog aldrig travat jag å molly så på slutet blev hon trött i hjärnan å ville titta på annat så fick igenom det jag bad om (flytta ut i högervarv) och sedan gav vi oss.

Tog en promenad ut med Johan å Tjabo och pratade om lektionen och vi båda tyckte det var skönt med en tränare som snackar svenska ;) reaktionen på oss självablir ju såklart mycket snabbare än när vi ska översätta vad John säger å sen göra :)

Det var jättekul och han kommer på onsdag igen :D 

Sedan var det Malin och Emelies tur och de var jätteduktiga!!!
Första gången Emelie tränar i bosal och Malin såg ut som att hon va värsta proffset! Tore gick som tåget <3

Tack för idag allihop!!!









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0