Tur jag har er alla <3

Först ett stort tack till alla i stallet som utan tvekan ställer upp och tar hand om mina djur och tar pass i stallet som jag inte klarar av just nu! Tack!! 
Idag har jag kunnat hålla mig vaken nästan hela dagen (mellan 11-13 och 15-nu) :D klar förbättring!!
Men gjorde rent till marsvinen med barnen, då de gjorde det mesta så tänkte jag ibte att det skulle va så farligt, men ack ack...
Ryggfileerna (eller vad musklerna längst med ryggraden heter) är som fiolsträngar :(
Johan har smort med liniment och jag har intagit ryggläge i soffan medan barnen får ha fredagsmys på en torsdag för attinte hitta på en massa bus ;)

Johan är i stallet och tar hand om
Tjabo <3

Om tre veckor kommer John...

Undrar om jag kommer kunna rida då...

Usch! Tänk positivt... Jag lever :)

Puss på er



 


Kommentarer
KS Western & Horsemanship

Vilken underbar bild du har i headern på hästen din och kossan! Sååå härlig känsla! Hur reagerade hästen till att nosa på kon?
Undrar lite om din bosal, var är den köpt och hur trivs du med den? Den jag har hemma är lite för liten, så måste köpa en ny. Tycker också att själva tränset sitter så nära ögonen och det stör liksom hästen. Hur är din på det viset?

Svar: Hejsan å tack för kommentaren :)
Bosal och mecate ät köpta hos Henry på western horsemen, de flesta hangersen (tränsen) gör att de sitter rätt nära ögonen, men kanske blir bättre om du väljer en smalare hanger?
Bilden är från när vi var på clinic för John Moore i Skövde och det är första gången vi rider fram till en hjord, både för mig och Molly. Hon var tuff redan från början och generna sa väl åt henne att hon kunde detta ;) det var verkligen kul att se hennes modiga tuffa sida komma till användning, äntligen!!! :D
Ha en bra dag// Tette
Tjabos matte

2014-09-26 @ 01:11:47
URL: http://kshorsemanship.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0