Tack Kela!

Skulle rida på banan å får finbesök :D
Kela kommer så hon fick skritta runt/sitta på Tjabo medan jag red molly.

Jag har verkligen ingen motivation eller inspiration till att "träna" just nu så det kunde inte ha blivit bättre :)

Kela hjälpte mig hur jag skulle tänka lite och försöka få mig att faktiskt testa lite "utanför ramarna" och inte bara göra det lätt för mig...

Eftersom jag verkligen ställt in mig på att "träna på att tävla" så känner ju inte jag att jag behöver direkt träna på själva tävlandet utan mest på att åka dit och hanteringen runt ikring och försöka ha henne med mig på tävlingsdagen. Men jag kanske faktiskt ska förstå lite av det jag faktiskt ska tävla i :P haha 
Så vi plockade isär westerridingmönstret nr 11 ismådelar och red dem. Haha! Vääääärdeeeeelööööös! Men när vi slutade så hade vi faktiskt förbättrat oss :D
Börjarde med serpentinerna och min plan där är att bara snirkla mig igenom den, inte göra stora serpentiner utan hålla mig nära konerna och det gick ok, men kela fick mig att ändå testa att göra stora serpentiner (jag vet faktiskt inte alls vad domaren vill se) vilket var jättesvårt!!! Fick till några, men kommer aldrig klara alla koner i samma stl IOM det så kör på nära konerna snirklande ;)

Sedan va det ju dethär med galoppen, jag har bara fattat på volt, hrm, wops!
Så till att börja med vet jag inte ens vad jag gjorde, red gjorde jag ju inte iaf :P
Men med pepp av Kela, tänka på att förbereda rätt snabbt efter hörnet och be om galopp mellan hörnet och mitten så fattar hon på mitten, där hon ska :D

Sedan titta rakt över diagonalen och riiiida!

Sedan hade vi lite "stillträning" hrm "stå och snacka" ;)

Skrittade fram över bommen några gånger, första gången så gick vi som
En orm, men tredje gången så skrittade hon faktiskt fram och jag måste sluta störa och hålla om och tänka långt fram!!

Så! Tette! Rid som att du menar det! Förbered och rid!!!

Så ska vi nog inte bli diskade iaf :D

Sedan ska vi ju också vara med i pleasure och horsemanship... 

Men mest av allt ska vi ha kul, va glada och va ett team :D

Tack för idag Kela!!!



Kommentarer
Chrissie P

Duktig du är som vågar utmana du själv lite :) klart man kan förbereda sig även om man "bara" ska träna. De e inte så bara ändå :)
Jag brukar göra så små serpentiner som möjligt, mer liksom flyttar undan lite för skänkeln o va så tight som möjligt. Anledning - domaren vill att alla svängar blir lika stora. Det är mkt svårare om man gör stora serpentiner att få dem exakt lika stora. Så egentligen kan du välja de som känns bäst för er o sen försöka göra alla lika dana :)
Horsemanship e min favoritgren tillsammans med trail :) i horsemanshipen tittar de på dig o nästan bara dig. Vilket betyder att du ska verkligen utstråla glädje o självsäkerhet. Kliv in med tänker "yes, vi är här nu - kolla på oss!". Inte kliva in o "oj ursäkta att vi stör ska bara träna lite". Klistra på självsäkerhet, upp med hakan, sträck på dig o visa din snygga häst. Det handlar mycket om att hålla god min hela tiden. Blir något lite för sent? Le o se ut som "jepp, de va med mening" ;)

Svar: Haha du är för bäst :D
Tack för alla tips! Jag får hyra in dig som coach :D jag ska försöka glänsa för din skull!!!
Ja, jag tycker små serpentiner är lättare att göra lika så det är planen :)
Tjabos matte

2014-09-02 @ 13:50:29
URL: http://chrissiep.blogg.se/
Chrissie P

Äsch så lite så. Man får ju hjälpa till me de man kan :) Har ju Carro som tränare så har fått reglerna in-nötta ;) Har till o med börjat läsa regelboken lite mer noggrant nu för tiden :P
Du ska glänsa för ni e bäst! :D

2014-09-02 @ 15:45:29
URL: http://chrissiep.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0