Olyckan

Ja, alla vet väl ungefär vad som hände...
Jag och Åsa tog in hästarna (molly och allyson) och redan från hagen så var de på tårna och struttade runt, hade stormat hela dagen och de var stressade och såg spöken överallt.
Varken jag eller Åsa skulle rida, men vi tänkte att nu när det slutat regna, solen sken så vackert och vi hade sällskap av varandra så kunde vi ta en liten skrittur runt lilla slingan.
Sagt å gjort.
Molly va på tårna hela tiden å hoppade tom åt sidan när några hästar kom bakifrån vid kikartorp, men vi fortsatte upp för slingan. Där uppe mötte vi tre hästar som också va skärrade för blåsten så jag sa "hon är bara tre och ser spöken överallt idag" de sa att deras hästar också gjorde det och vi passerade dem.
När vi kom upp på platån på slingan å den svänger till vänster så small det!
4 superbockar då jag kände redan på den första att "dethär kommer inte sluta bra" slår i huvudet i hennes huvud tre gånger då jag fastnar med västen i hornet och inte kan luta mig bakåt som jag brukar göra. Känner mig som en gummihandske som slår bakåt och framåt mot huvudet och slår i blygdbenet i hornet (aj!) 
Efter fjärde bocken kan jag inte sitta kvar och faller åt höger ner bredvid vägen och landar på armbåge axel huvud och vet knappt vad som är upp å ner. Minns att jag tyckte Åsa va skitsnabb för helt plötsligt står hon på backen å håller i molly som ändå va schysst å stannade när jag hamnat i backen.
Sitter en stund, men ställer mig sedan upp å tycker vi kan gå hem, men Åsa vägrar så vi ringer pappa, jag är nog chockad för börjar gråta å skratta å kan inte prata så Åsa fick ta över. Gick ner på kalvsviksvägen å det känns som att nån bränner med gasolbrännare på hjässan! Så jävla ont!
Pappa å Lena kommer å pappa kör in mig till akuten (när jag kom fram sa de att "man fååår ringa ambulans!!" Lite sura :P
Fick komma in direkt å blev fastspänd i krage å fick ligga så i 5tim, men som tur var det ingenting

Glad att jag hade hjälm, men ledsen att jag hade så dålig hjälm!!!

Min hjälm kostar 1800kr


Är både snygg och bekväm!
Men skulle aldrig rekommendera nån att köpa en efter detta!


Ni ser mönstret ifrigoliten
Den lilla lilla fodring som finns mellan frigoliten och min panna är nästan obefintlig!! Detta resulterade i detta:



Min övre panna har 4 stenhårda bulor skapade av hjälmen, som jag bar för att skydda mig!!

Så snälla, om ni har en sån eller ska köpa ny hjälm framöver, välj en annan!!!
Tittade på ett "bäst i test"
Från i juli iår.
12 hjälmar testade, min kom sist!!! Uvex.


Glad att barnens hjälmar (horka längst ner till vänster) är en av de bästa :D

Var rädda om er!
Kram 


Kommentarer
Chrissie P

Så himla glad att du klarade dig så bra ändå! Usch o fy!!!

Hm, min hjälm fick också bara ett poäng, lamicell. Dock så kostar den ju en tusenlapp mindre än din, så jag antog att den bara va halvbra. Dock bättre än så där! Men när man köper en så pass dyr som din så förväntar man sig ju att få valuta för pengarna! 1800:- för en som e sämst i test, så dåligt!!!

Svar: Ja, helt galet!! Funderar på att önska mig bidrag till en backontrack i 30årspresent... Men framförallt ska jag ha en fodrad hjälm nästa gång :)
Tjabos matte

2014-09-24 @ 20:35:21
URL: http://chrissiep.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0