Tänk den dagen man inte stressar för att få ihop det ;)

Mocka å stå i och in med lerig häst.
Borstade av det värsta, men hon fick va lerig om tassarna eftersom hon skulle ut igen ;)

Ner på banan, kände av från marken ok! ✔️

Sedan så hade jag ettmellanlångt spö med mig idag så när jag började skritta så visste jag vilken energi jag önskade ha och det gick faktiskt bra! (Utan spö) kan bli bättre, men mycket bättre bara sen igår!

Det är det roliga med henne, att hon verkligen lär sig när hon står och soakar över natten (igår tog jag in henne direkt efter ridningen så hon fick stå och soaka ifred utan hagkompis.

Kontraställning och backa runt benen gick bra!

Sedan travade jag och då första övergången till trav så la jag på spöt direkt efter "tryck med skänkeln" och sedan va hon grymt mycket bättre i övergångarna!!

Skritt trav back trav skritt några gånger och sedan avslutade vi med spinn med hjälp av spö och squa-reining och det gick över förväntan!

Hann bara rida ca 15 minuter, men det var BRA 15 minuter utan egentligen ett enda snedsteg :D 

Tugg tugg på det och hoppas på en givande torsdag :D





 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0