Söndag grupp 1

Skönt att rida på fm, när man har 3timmar att köra hem :) så kunde vi åka tidigare å komma hem innan natten :D
Idag så var hon mer med mig från början och jag hoppade upp å körde counterbend (hur fan stavas det egentligen? :) ) 
Och sedan började John hjälpa mig på en gång med att backa och starta med energi. Ohojoj vilket adrenalinpåslag! Men Ojoj vad bra det gick sen!
Fram och sen backa utan stop emellan, från galopp till backa med energi och Ojoj vad vi jobbade i densuperdjupa tunga gruvsanden/stenmjölet.

Hänger hon, ryck tag i henne!
Backa rakt
Kräva huvudposition 

Och vi övade jättemycket på samling, kontakt, få henne i rätt position, softnes och korrekt ridning och oj vad vi har att sträva mot nu och oj vad fint hon kan gå!

Backa runt bägge bak gick så smidigt idag! Knappt någon tygelkontakt!
Och sedan travade jag på volt i rätt form och takt och bara satt till och hon föll in i en energisk back med mjukhet och följsamhet och det var sååå coolt! Vi gjorde det!!!  hon å jag :D vi var ett team!!!

Så mina läxor hem nu är att sätta i ett bett i munnen på henne, det är dags nu, liten är redo!!
Bära sporrar när jag rider för att kunna använda dem när jag behöver (känns coolt att få det förtroendet av John då han verkligen inte rekommenderar nån detta om han inte anser att den klarar av det, de flesta plockar han av sporrarna på)
Quick departures! Få in kvicka övergångar och inte nöja mig med mindre.
Så är det ju redan dags för mig och Johan att ha träning för John redan på torsdag igen :D

Så nu hem och träna på det vi gjort i helgen och få nya grejer att lära oss på torsdag :)





Kommentarer
Chrissie P

Va duktiga ni är :D Utvecklas massor hela tiden, hejja!

Svar: Hårt jobb lönar sig äntligen :D
Tjabos matte

2014-10-13 @ 08:27:46
URL: http://chrissiep.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0