Lördag

Jag kom i grupp 2 så vi började med att titta på grupp 1.
De kämpade på bra och sedan var det lunch och sedan vår tur.

Molly var, såklart, uppe i det blå till en början, gick runt med henne från marken en stund, sedan gjorde jag allt från marken och sedan hoppade jag upp.

John frågade på direkten om jag kunde göra en 360 och bad henne om det å detgick inte alls ;)

Jobbade på med det, backa, vända, inte släppa fram näsan, sätta henne på haserna, osv.
Tillslut gick det och vi soakade.

Sedan koncentrerade vi oss på att pivotera på alla 4 benen och först va hon puschig å hängde i handen när vi skulle backa runt bakfötterna. 
Jobbade på och tillslut så fick vi det rätt. Tänk på att titta vart jag ska då gåre bättre :)

Sedan körde jag massa kontraställning och det gick kanonbra! Där har hon verkligen fattat vad jag menar och jag har koll på kroppen så nästa nu är ex att gå counterbend på volt i vänstervarv med då ställningen till höger och börja backa runt ytterbenet istället så att man byter färdriktning med samma ställning, tyngden på samma ställe och bara får allt att rulla :)
Det ska jag testa i veckan!





Kommentarer
Chrissie P

Så har jag aldrig testat att avsluta en counterbend, coolt måste testa! :D

Svar: Ja, inte lätt på en som inte kan, men ska minsann klara det snart :D
Tjabos matte

2014-10-13 @ 08:27:25
URL: http://chrissiep.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0