Oj vilken lyx!

Idag har vi verkligen haft ensuperdag!
Vi började med fika och sedan fixade vi hästarna (och molly kan inte ha sin sadel, som jag inte ens betalt av än, crap!!!!) så jag fick rida i allysons sadel, vilket inte var det skönaste ;)
Började lite från marken, men hoppade upp rätt snart.
Då var dagens svåra att försöka skicka bort bakdelen medan vi rörde på oss...
Oj vad jag kämpat idag, men hoppas verkligen att mina muskler minns tills imorn ;) blir så frustrerad när jag tror att jag gör rätt och det blir fel ;)

Sedan åkte vi till O'learys för lunch 

Eftermiddagen fortsatte vi med att lära oss att pivotera alla fyra ben både bakåt och framåt (de andra, jag är fortfarande på frambenen då jag valde att avsluta tidigare, hon är ju inte vuxen än)

Ätit god middag ihop hemma hos oss nu och nu är det dags för sängen :)
Åh vad kul det är!!!!
Jag älskar att rida på dethär viset!!!


Här äter vi efterrätt och pratar om
Pivotering med hjälp av Texas små leksakshästar :D







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0