Fredag

Red med sällskap av mamma och hennes lagotto Ludde (som molly bestämde sig direkt för att det va ett får och dem ska man hålla reda på!)
Kände redan från början att hon va spänd när jag skulle böja halsen åt sidan (vanliga förberedelserna innan vi skrittar iväg) och när jag ska flytta bakdelen för höger skänker så rycker hon tag i tygeln och drar fram huvudet och reser sig (stegrar) jag håller ti mig och trycker på och hon landar å jag drar runt henne igen, kräver att hon flyttar baken och hon gör det, ha bitch! Jag vann!!
Skrittar och travar och leker lite slalom och sidepass :) backen satt skitbra idag, krävde lite mer en gång (bilden) och sedan hajade hon även backen bättre än vanligt :)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0