Onsdag

Husse redTjabo på banan medan jag var på gymnastiken med barnen och sedan gick jag ut i stallet och Johan nattade barnen <3

Longerade molly i 45 minuter med 30min galopp på stora och små volter.
I början var hon stel i baken i vänstervarvet, men efter 20min ungefär så lossnade hon och galopperade lösgjort och med undertramp. Inga stegringar eller konstigheter idag. Fokuserade bara på gångarterna och att hon skulle gå på framåt när hon ruskade på huvudet.
Svettig och andfådd skrittade vi (för hand) runt banan tills hon andades normalt, sedan spolade jag av ben och mage (rätt blött på banan) och lindade frambenen över natten då jag kände att hon kunde må bra av ett stödjande bandage efter all ansträngning.
Imorse när jag skulle släppa ut dem så hade hon dragit av sig ena och knutit ihop den andra ;) puckohäst!!! "Wow! Schyssta matte har satt leksaker på mina ben!" Jaha, gjorde vad jag kunde ;)
Så skönt att bo här för är bara jag som tagit in och ut henne nu hela veckan och det märks!! Hon kan sköta sig ;)
Idag (torsdag) planerar jag att rida (har inte gjort det sedan i söndags) så rapport kommer :)
Ikväll kommer även kela och Olle med Diesel och är här över helgen :D kul med träningssällskap <3

Idag vabbar jag med liten febrig Texas, vi gick ut i solen en timme på förmiddagen och myste medTjabo och Melker, jag mockade lösdriften medan grabbarna matade hästarna med sin skottkärra ;)





 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0