Molly söndag

I sällskap av Åsa och allyson samt Lena och Tore gick vi ner på banan.
Från marken var hon en dröm!
Lugnt och fint och balanserat!
Hoppade upp och skrittade runt hit å dit och försökte svänga med så lite hjälper som möjligt.
Travade på åt alla möjliga håll och i höger var hon mjuk å fin, men i vänster lite stel och "busig" inget dumt, men några huvudruskningar. När hon gjorde dem så vände jag in huvudet på en gång och försökte att verkligen ha bra tajming, så less på detdär! Jäkla märr!
Efter ett tag kändes hon jättefin i båda varven så vi stod och soakade en stund.
Sedan skulle jag våga mig på galopp tänkte jag....
Ut i höger varv, fin lugn trav, andas och upp i galopp, galopperade ett varv lugnt och sansat och jag bröt av till trav sen skritt och berömde massor.
Sen vänster varv och så ska hon hålla på å fjanta, falla in på stängde delen mot hagarna och dra sig utåt på övre delen mot stallet. 
Fick verkligen bli sur på henne innan det gick ok i traven och sen skulle vi galoppa och då skulle hon kasta med huvud å flyta ut, fick hålla på ett bra tag med att vi galopperade en halv volt, hon flöt ut och jag fick böja huvud för att ens få henne att tänka åt vä och inte dra åt höger, kanske 5 eller 6 gånger fattade vi galopp och tillslut fick jag till det så att jag bestämde att vi skulle stanna innan hon flöt ut åt höger och vi böjde oss där.
Soakade på det 20 minuter stå stillträning (och blickstilla stod hon trots att allyson galopperade på ena volten och Tore på andra och vi stod emellan) :D
Sedan skrittade jag och Åsa av ut i lilla skogen, mysigt i det vackra vädret <3
Jättenöjd med dagen!!
Tjabo låg och sov i lösdriften <3




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0