söndag

Efter frukost skulle vi få lite mer exteriörlärande.
Alla tog ut sina hästar i ridhuset så parade Potter ihop de som var lika nog att kunna bedömmas med varandra.
Molly, Jeanettes häst och Walle fick snällt gå till sina boxar igen då de inte hade nån att jämföra sig med (unghästar plus nordsvenskkorsning) Sedan satte han ihop en grupp med tre araber, två grupper med 4 quarterston och en grupp med 4 quartervalacker i.
araberna fick vi först träna på, vi fick titta på dem från sidan en minut, sedan gå runt dem 5 minuter och sedan rösta på den vi tyckte kom först och sist (av dem hade jag alla rätt, då det inte var så svårt)
 
Sedan kom första quartergruppen av ston som också var träning, det var jättesvårt, jag satte Den som vann sist ;) haha, sämsta jag liksom!
 
Sedan kom andra gruppen med quarterston (Där var Alice och Fina med och "tävlade") och ´jag satte Fina först, sedan Alice och sedan de andra i vilken ordning det nu var. Fast nu var det så att Alice skulle ju va först ;) så jag missade där, men är jätteglad för Elin som fick betyget av Gary Potter att Alice var helt klart den vackraste hästen på hela campen! Det ni! Wow! (Nu måste jag va lite kändiskåt här och skriva att hon är syster till Tjabo ;) )
 
Sedan var det dags för valackerna, där var Tjabo med, och för att inte bli utkastad och sova på soffan så satte jag honom först ;) hehe, nädå, jag tyckte han va finast (trots sina trånga bogar och breda bringa) men då "vann" Carinas valack Då han var mest korrekt :) De andra hade jag rätt på :)
 
Och Tjabo fick betyget av Potter att han var den helt klart vackraste hästen här (men det var innan Alice kom) så man kan säga att Alice och Tjabo fick bra betyg! (nu handlade vackerheten om ögon, brett mellan ögonen, lagom stora öron, se vackrast ut, den hästen du "helst vill springa fram och pussa" vacker :) )
 
När vi lämnat in vad vi trodde om vilken häst som kom på vilken plats så rättade Potter detta under lunchen och meddelade vinnaren som fick ett presentkort på HÖÖKs, han var väldigt nöjd med resultatet och klappade sig själv på axeln som en bra lärare och sa att han aldrig hade fått såhär fina procent på en grupp elever tidigare :)
 
 
Karro från CMRanch vann med hela 98% rätt! Grattis!!! Wow!!
Jag vet tyvärr inte vad jag fick, då jag fokuserade på att värma upp Molly innan kossorna kom in, så jag hann inte fråga :( Va inte bland de bästa, men vet att jag inte var bland de sämsta heller då jag hade nästan rätt :)
 
Nu är det bara sista lektionen kvar, kalvar, att sammanfatta, men det hinner jag nog inte idag, för nu är min rast slut ;)
 
Kram på er
 


Kommentarer
Rosie

Så tråkigt att du tyckte Pepzy var sämst i sin grupp ;-)
Du får satsa på fler Potterlektioner ;-)

Svar: Haha, Jajjemen :P alla är nybörjare nån gång ;)
Tjabos matte

2014-07-29 @ 19:33:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0