Mycket välskrivet med stor poäng!

Just nu håller ju vi på att träna i stallet inför en trailtävling som kallas för stadsberga trailday.
Jag har inte hunnit träna min egen häst än, men har givit små tips till mina inackorderingar (varav alla inte ska vara med på tävlingen, men träna skadar aldrig)
Jag försöker få dem att tänka att sakerna inte finns, för visst kan din häst göra sidepass över en bom, så kan den uppenbarligen göra sidepass över en slang, eller höbal, eller stock, man får bara vara tillräckligt säker i sig själv att "saken som ligger där inte finns" eller "saken som ligger där är precis som vanlig och jag vet att vi klarar det"
 
Tycker din häst att något är läskigt, ignorera det och se vad som händer, titta upp, tänk positivt :D
 
Varför jag kom att tänka på detta är för att jag läste Henrik Fitinghoffs blogg idag, en kille som jag delar många åsikter med har jag märkt (långt ifrån alla, men ska man va sams om allt så ska man nog va en maskin ;) )
 
Länk till bloggen hittar ni här: se och le:
 
http://fitinghoff.blogspot.se/2014/07/drakar-demoner-och-brevlador.html
 


Kommentarer
Elin

Vilket bra inlägg. Både från dig och länken :) Johan märkte det igår när han hjälpte mig motionera Alice. Han mötte då en ryttare vars häst spookade för cykeln/hästen/människa då hon inte ville åka av.

Svar: Ja, du ser :)
Men Johan ser ju rätt farlig ut så hon kanske bara inte ville bli rånad och skyllde på hästen ;)
Kram på dig <3
Tyckte John att sadeln passade btw?
Tjabos matte

2014-07-31 @ 12:25:08
URL: http://beautyalices.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0