Torsdag

Ner på banan med molly i sällskap av allyson å Åsa.
Checkade av från marken å hon va med, satt upp...
Positiv häst som va med på noterna!
Flytta bakdel, flytta framdel, backa, trava (lite huvudskakningar i vänstervarvet men hon slutade med det när jag gav henne uppgifter så sen travade vi kanske 10varv i varje varv å sen stod vi still å hade stillträning medan Åsa galopperade allyson.
Ut i trav igen, tänkte "nu ska jag stoppa" hann bara tänka så tvärstannade hon!!! Oj!! Wow!! Jag va inte med för jag hade ju inte ens givit signal! Hon hörde min tanke!!! Två gånger! Kan inte va en tillfällighet :)

Hon kändes med så jag travade på å bad lite lätt om höger galopp å där kom den! I lugnt tempo med undertramp! Åsa sa att det såg riktigt snyggt ut å det kändes det som med :D
Stannade å gjorde en rollback å in i trav, va om vänster galopp å fick den, en huvudruskning så jag ryckte till i innertygln en gång å sedan tog hon kanske 5galoppsprång till sen gav jag mig med galoppen :) inte en bock! Det behövde jag!!
Stod still å tuggade på det å pratade med Åsa, spann ett varv åt höger, grejt!
Flyttade sidepass för höger skänkel utan att ens direkt göra nåt, typ tänka och lägga på ytterst lite ben. Hon bara flöt åt sidan med öronen fram å villig att göra rätt :D
Spann ett varv åt vänster å sedan sidepass för vänster å samma där!
Tuggade klappade gosade å hoppade av med tårar i ögonen!
Nu jäklar ska vi bli bäst i världen!!!
Wow!!



Kommentarer
Chrissie P

va härligt! Hejja er :D

2014-01-14 @ 23:10:28
URL: http://chrissiep.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0