Vila

Molly rids inte just nu, men vi jobbar från marken ungefär varannan dag å fortsätter med det ett tag.
Hon har vuxit, ännu mer, helt galet! Vi kommer aldrig hinna vända ikapp korna ;)
Tjabo sätts igång långsamt å rids nästan varje dag. Han känns pigg, mjuk å fräsch!
Igår red jag med lilla M på Bojana och hon va så otroligt duktig!!  8år och rider med långa slingan i skritt å trav, genom tunnlar, uppför branta backar och längst med trafikerad väg <3 riktigt imponerad!!

Ett bakslag med molly, som jag mår riktigt dåligt över...
När L skulle hämta Bojana i hagen så vände molly upp rumpan mot henne och sparkade så att hon sågbakhoven 2cm från pannan :( blev väldigt chockad när jag hörde det och det tog hela dagen att smälta...
Nu står molly själv, i en egen hage, i skamvrån... Så får jag sysselsätta henne på rätt sätt... " Det är tråkigt att stå i hagensjälv, när människan kommer blir det roligt och är ingen som man sparkar emot" måste försöka iaf... 

1steg fram 2 steg bak...

Hon som varit så snäll de sista veckorna :/ bajshäst!!!


Va i stallet till 21.30 igår och fixade hagar å hönät å allt joks, hinner ju aldrig dagtid då så mycket annat ska hinnas med....

Hoppas ni andra haft en trevlig helg <3



 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0