Molly måndag

Tog ut henne på banan i mellanlånga repet å grimman å började jobba (jag förkyld, men har man häst så har man) och hon gjorde allt jag sa och kändes med mig men sedan fokuserade jag mig på växlingar mellan trav skritt trav skritt och kände att hon inte svarade direkt på skrittkommandot så tog tag i det, en redig look at me med mycket tryck så hon exploderade rakt upp en gång, men sen var det bra, kände att jag ville fortsätta löst för att se var hon befann sig (kände att hon va med, men lite disträ dåTjabo kom ner t sin hage bland annat.)
Släppte lös och började med att ta hennes plats och kräva mitt utrymme och hon gav mig fingret och bestämde sig för att leka "inte fokusera på matte"-leken och allmänt bara tittade på allt annat utom mig, inget elakt, inget emot mig, men tyckte att jag va väl inte så mycket att hänga i julgranen ;)
Så jag tog min plats (hade hela ridbanan så det tog en stund då hon valde att studera saker långt ifrån mig) mentillslutslog hon på Hjärnkontoret "jahaaa!! Jag va tvungen att lyssna idag med" och gjorde så jäkla fint ifrån sig.
Pappa Lena och Johan stod och tittade, men pappa å Lena hade nog ingen aning om vad jag va ute efter, men Johan berömde oss efteråt <3

Fokus på mig på lagom stor volt runt mig hela tiden, varvbyten (alltid svårare att gå från vänster varv till höger, men jag vet det och blir bättre i mina signaler) skritt trav och tillochmed galopp! Kvar på volten! Och kunde bryta galoppen ner till trav ner till skritt å upp i trav å hela tiden 100% fokus och positivitet!!! Det behövde jag <3
Look at me och back gick även det superbra och det är så jäkla skönt att ha dendär "inbyggda handbromsen" både från marken ochuppsuttet :)

Grymt nöjd med min sessa idag <3



 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0