Man börjar ju fundera...

Ner till hagen å ropade på molly som självklart kommer galopperande till mig i full fart, precis som vanligt.
Hon har kvar dendär lugna auran jag kände av i tisdags och jag fick en lång snusningspuss utanför grinden, helt lugn å helt still stod vi å väntade på allyson (låter som att min häst aldrig lyssnar på mig annars, det gör hon, men jag brukar få påminna och korrigera henne var 10sek ungefär ;) )
Leder upp henne från ridbanan till stallet å behöver inte korrigera en enda gång! Inte ens vid uppförsbacken... Hmm... Är hon sjuk???
Jag tog in henne i stallet och hon är glad å positiv å villig å står snällt medan jag faktiskt tempar henne! Japp, jag tror verkligen inte att min häst kan va snäll ;) så jag tempar henne, helt normal temp, och känner igenom hela henne, inget konstigt, borstar å myser å kratsar hovar å allt är som det ska.
Hämtar reflexer å repgrimman och förbereder för att gå till kalvsvik å tillbaka med Å och allyson.
Pratar med Åsa och tänker om hon kan av sjuk, men de gånger hon faktiskt varit riktigt sjuk/skadad så brukar hon inte bli lugn ;) hon är en stark modig tjej som skiter i om hon har akut diarré, skiter i om framknät är söndersparkat å skiter i om hon har ett hematom större än en basketboll på låret... Så nä, jag tror inte hon är sjuk ;) hon kanske äntligen börjat lära sig rutinerna plus att jag tror att faktumet att hon fått en kompis i boxen bredvid gör henne lugnare och tillfredsställd (den boxen har stått tom sedan november)
Jaha ja, vi får väl se ute tänker jag...
Och precis som jag trodde :P ute på vägen va det andra bullar ;) där kom monstret lite smått tillbaka :P det va ju jättekul att få komma ut på promenad i mörkret å vi skulle springa jättefort!!! Fick säga till var 10sek ungefär, när hon passerat min gräns och var påvög förbi, alltså precis som vanligt... Men lugnade sig vid svinstallet å resten av promenaden var underbar <3
Hon är bara 2,5
Hon är en hård häst
Men! Men, hon är påväg att bli vuxen ;)
Jag märker små framsteg (ibland stora) som man inte behöver nöta 100ggr/dag längre och vi ska klaradethär :) det vet jag!
Men man börjar ju fundera ;)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0