Båda igenomkända

Först tog jag ut hästarna ochmockade å grejade sen in med Tjabo, borsta gosa Linda benen och ner på banan. Skritt och trav på rakspår, stora cirklar och små cirklar och 8or. Lite lat och framtung, men fick efter lite hårt mot hårt honom att förstå att man faktiskt ska hålla upp sig själv utan att hänga i matte ;)
Han kändes jämn åt båda hållen så kollade av galoppen ett varv på volt i båda varven, och den var där!! Härligt! Nu ska hästapollen  igång :D



Sedan in med honom, äta lite kraft (minimalt, tjockis som han är ;) men lite mums och mycket mineraler)
Ner med honom och in med prinsessan.

Borsta gosa mysa på med allt rosa och ner på banan.
Hade nolltolerans på huvudskakningarna och fick gå på henne rejält och backa upp henne 2ggr innan hon var med mig, ett spillkråkepar (stor hackspett) håller på att bygga bo i trädet bredvid allysons ochbojanas högra hönät så det var roligare att fokusera på dem än matte i början ;) men fick henne på rätt humör och hoppade upp.

Hade lagt fram lite bommar så att vi hade något att fokusera på och inte bara springa runt :)

Filmade så ni kan se på filmen vad vårt korta pass innehöll, tyvärr så gled telefonen ner under ridningen så klippte bortuppsittning och sista 3minuterna när man bara såg hovar :(

Men allmänt så kändes hon positiv, lite stel i vänstersidan (ser också på filmen det jag kände att jag blev hängande i den handen när jag skulle svänga/vända åt vänster, skulle ha jobbat igenom det bättre egentligen, men skulle bara känna på henne idag då kiro ju va här igår, så det får vi ta på lördag (fortsätter lite med varannandagträning då hon ju, som alla vet, fortf växer)
Gjorde det svårt för mig och skulle backa över en bom, var läskigt tyckte hon, eller läskigt å läskigt, konstigt kanske, behövde en del övertalning ;)
Kul att ha fått en film på första passet 2014, vår start, hoppas kunna avancera under året och filma en film i höst där vi kan lite mer :)

http://youtu.be/O6yfd1IVhak





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0