Mysig men varm kväll

Fick sällskap av Lena med Katitzi och Desirée med Melker runt lilla slingan.
Jag red Tjabo och hade Molly somhandhäst.
75% av vägen gick molly i slomo och jag fick släpa med henne.... Sedan efter lite trav så började hon komma underfund med att det va skönare att gå där hon skulle ;) är ju över ett år sedan hon gick som handhäst sist så man måste ju pigga upp minnet lite ;)

Katitzi va trött i värmen å hamnade hela tiden på efterkälken och Melker hade nog gärna galopperat hela rundan :D pigg och glad!
Överlag är jag nöjd med mina hästar, vi mötte ett par med handhäst på tillbakavägen (första gången jag ser nån annan än mig rida så) och då skulle molly kolla läget på tjabos vänstra sida (har henne på höger sida) och då trasslade hon in repet under tjabossvansrot så han fick panik, men pratade med honom och Lena hann ikapp och kunde lossa repet som tom brände ett litet sår på skinkan :( men stolt över molly som stod blickstilla och Tjabo som valde att lyssna på mig och inte freaka ur :D
Annars var turen felfri och härlig!!! Varm dock! :D




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0