Molly

Ska ju tävla om två veckor så
Tänkte att det kanske kan va dags å testa på lite av det vi ska göra ;)

Idag tränade vi ground tie (hästen ska stå still fast man går därifrån) och det gick jättebra! Hon smög ett steg när jag stod 10m bort, jag sa back å hon flyttar tillbaka steget :D jag älskar min häst!!




Och jag testade att släpa en bom :)
Molly har ju ingen lassovana (utom att vi tittat när Johan kastat å när John haft om hennes bakben förra året)
Så började med att skritta och trava runt med lassot hängande efter, bredvid å runt överallt, på huvud å överallt :)

Sedan hjälpte Johan mig att lägga lassot runt en bom så släpade jag den först genom att backa och hon va såååå duktig! Tog tom tag i repet med munnen å skulle "hjälpa till" ;)

Sedan vände jag om å drog den bakom åt alla möjliga håll och sedan vände igen å backade med den :) hon är så cool!!!
Hon bara gör! 
Å vad stolt jag är <3






Kommentarer
Chrissie P

Vilken cool häst du har! Du är så duktig med henne o allt ni lär er :) Tips bara (du kanske redan vet) man måste slå en dally när man släpar på tävling. Iaf e de så i vanliga fall o jag tror de dömer efter vanliga regler. Ser inte riktigt på bilden men ser ut som du håller lassot i handen bara. Jag förstår att de e för de e första gången men bara så du vet till tävlingen :) (hoppas de e okej, bara sagt i välmening :) )

Svar: Jajjemen :D gjorde det sen, men där är absolut första gången så då vågade jag inte ifall hon skulle freaka ur ;) jättesnällt att du säger till :) uppskattas!!! <3
Tjabos matte

2014-08-09 @ 21:48:05
URL: http://chrissiep.blogg.se/
Elin

Jag tror man får ha i handen eftersom det är godkänt att ha engelsk utrustning.

Ni är så duktiga :) Vi måste träna på ground tie och släpa.


Svar: Tack!! Ingen aning faktiskt, men som
Jag svarade till chris så va det första gången så vågade inte :P men sen gjorde jag det och gick ju lika bra då :) får höra med domaren om vad som
Är tillåtet, vill ju inte gärna repa hornet på nya sadeln ;)
Tjabos matte

2014-08-09 @ 22:07:13
URL: http://beautyalices.blogg.se
Linda

Du är grym Tette! :)

Svar: Tack :D vem du nu är ;) <3
Tjabos matte

2014-08-12 @ 06:17:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0