Kiropraktorn

Idag kommer äntligen kiropraktorn, underbara hon tog oss andra dagen efter att hon börjat jobba, som sagt, viktiga duktiga personer vore inte få ha semester ;)
Hon är ju bäst! Så är det! Då känns det jäkligt korkat att ta ut nån annan för att man har bråttom, nu fick vi helt enkelt vänta 2 veckor på henne :)
Tore är knixad (hans vanliga ställe)
Tjabo var skitfin i Skövde! Inga problem alls.
När vi gör oss redo att åka därifrån och mockar ur boxarna mm och ska lasta så inser vi att vi gärna vill hjälpa till att städa efter kalvarna, så jag ställer in dem i boxarna igen (halmboxar där jag mockat ur det blöta och lagt halmen vid väggen) så de står på betongen, men de är lugna så tänkte att "de ska bara stå där några minuter"
Några minuter blev en timme och när vi ska lasta så ser jag att Tjabo slagit i ena bakbenet och antar att antingen red nån på honom i villervallan med kalvarna, eller så har han gått omkull i boxen (som ju var superhal, såklart, med järnskor på pållen) så jag sa att "det märker vi när vi kommer hem" och det märkte vi ju på en gång ;)
Äter dåligt, nickar med huvudet vad han än gör (som förra året, alltså nickar inte som att han är halt, utan nickar nom i "ja") ;)
Så idag ska han äntligen gås igenom.
Molly ska också få sig en behandling, då hon växer och bygger upp sig så skadar det inte när Karolina ändå kommer ut och hon känns inte riktigt liksidig, så det skadar inte att hon får lite kläm å drag här och där och lite nya tips för mig hur jag bäst stretchar/masserar henne nu :) Kroppar ändras ju :)
Så idag kommer kiropraktorn och fixar allihop och sedan hoppas vi Tjabo mår kanon igen :D
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0