Kiropraktorn

Åh vad skönt att hon kom hit!
Började med Diesel (Kelas häst)
Sedan Tjabo som hade en liten liten låsning i bak (där han brukar) men inte nån större fara, men i nacken satt han ordentligt!
Hon fick bända å knäcka åt alla håll å kanter och när hon trodde hon var klar så tog vi ut honom å då nickade han fortfarande när jag sprang med honom så in igen å fortsätta lite till och sedna nickade han fortfarande, men hon sa att: "allt är loss nu, så vi hoppas att han bara gör det som "vana" och "ticks" nu när han gjort det varje dag i två veckor och att han slutar om nån dag, annars får jag komma tillbaka nästa vecka" Så jag släppte ut honom.
Sedan var det Tores tur och han har ju varit jättehalt och konstig sedan första åskvädret då Katitzi sprang av sig båda framskorna (så de blev antagligen jätterädda) och han måste ha gjort en redig kullerbytta eller nåt!
Han, som brukar stå och sova och njuta när Karolina håller på, kastade sig hit å dit å sparkade å hade sååå ont!!! Tillslut var hon klar och han gick som vanligt igen :D Han var hellåst i höger bak, plus bogen höger plus nacken höger, så tänk er att träna med ryggskott och nackspärr och allt på en gång! Tur att han har en så bra matte som förstår att nåt är fel och inte som många andra hästägare som "hästen är bara dum, på den!" Nu hoppas vi han blir fräsch till tävlingen :D
Sedan var det Mollys tur, jag har ju tyckt att hon inte tar ut steget, känns ojämn och ostadig i nedförsbackar.
Hon va låst i bak, hennes bakben gick mer som paddlande än att hon trampade in dem under sig (när hon sa det så såg jag, men jag har inte tänkt på det så) så en lätt behandling på henne och hon gick som en häst :D

Gasa hem och laga mat till mina små och tillbaka på kvällen för att promenera med dem...

Gick med Molly i sällskap med Ronja och Katitzi runt lilla slingan
Tjabo gick jag till Kikarbergsuppfarten, sen orkade jag inte längre ;)
DÅ HADE TJABO SLUTAT NICKA!! (som ni såg i inlägget från igårkväll!!)
Åh hoppas nu att det håller i sig!
Han ska ridas lätt redan idag
Molly ska promeneras idag med så funderar på att ta henne på släp så slipper jag gå ;)

Ha en bra dag mina vänner! Det ska jag ha :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0