Tisdag

Red Tjabo på banan med ett nytt bett som jag sprang över häromdagen.
Han kändes lite vinglig i bak (ska lägga lite fokus på backträning, bommar och klättra framöver)
Men annars kändes han mjuk, lyhörd och soft. Alla gångarter och nöjd matte och svettig häst så vi passade på att ta vårduschen efteråt ;)
Har inte schamponerat hela hästen sedan tidig höst så det va massa smuts måste jag säga :D

Så han blev så ren och fin så :D

Fick beta gräs 20min på gräsmattan i solen medan han torkade <3


Igår kom backontrack-täcket så han stod i sjukhagen med det i 2,5 Tim
För att vänja in sig :)
Jag vet själv hur dålig jag blv första gången jag hade mitt nackskydd (som jag måste ha dagligen nu) efter 20min höll jag på att kräkas... Så nog funkar skiten alltid :D





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0