Ridit molly

Först från marken, som vanligt, måste va trist att läsa om, men detta är ju min dagbok så bäst jag sköter mig ;)
Hon kändes lite slö, men vaknade när jag bad om lite mer ökad galopp. Hon gjorde en enda huvudskakning på hela dagens pass :D 
Upp i sadeln och red mycket svängar idag, svängar och något steg här och där vände vi på bakdelen och gick över några bommar som Lena lagt i ett kors :)
Travade bara litegrann.
Sidepass över bommar och jag har svårt att hitta finliret, om hon tex går åt höger, undan för vänster, så vill jag ha ett steg, då slutar jag fråga efter ett steg, men då tar hon 2steg till liksom så då vill jag fånga upp högersidan för att stoppa henne men då byter hon håll på en hundradel av en sekund och går åt vänster istället. Jag försöker verkligen andas, ta det lugnt och inte övergöra, men hon verkar tycka det är så jäkla skoj! Hmmm... Nästa ridning ska jag verkligen fokusera på sidepassen tror jag... Bara lugnt 5-10minuter och sedan sluta ochsoaka när det går bra :) det är min plan, får se om jag får en stund över till det ikväll...
Imorgon kommer tandläkaren till alla hästar i stallet, molly har några vargtänder som ska bort och ser riktigt messed up bak i munnen så hoppas han får ordning på det :)
Och på tisdag kommer kiro till Tjabo, så han kan få bli som vanligt efter sin kullerbytta i hagen :)
Ha det gott mina vänner





Kommentarer
Elin

Finliret kommer :) Ni kommer ju dessutom att ha bra med tid att träna på det i maj ;)

Hoppas att Tjabo blir bra snart! Kram

2014-04-03 @ 12:12:40
URL: http://beautyalices.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0