Onsdag

Tjabo vila, stod bara med back on tracktäcket i sjukhagen åsoftade.
Molly fick ny sko tisdag så idag var det dags tyckte jag, tänder fixade, skor på och matte taggad :D
Min plan var att slappna av och tänka att jag red Tjabo (han gör aldrig något dumt, han springer alltid bara framåt) så jag skrittade runt och krävde ställning och noggranna vägar och sedan travade runt och travade små små volter, i början i vänster (det varvet hon alltid vill flyta ut i iom tanden som gjort ont) så ville hon dra åt höger, men nu vet jag att hon inte har ont så tog tag i innertygeln och la på sporren på utsidan och efter det så ja jävlar vad fint hon kunde ställa sig åt vänster och trava liten liten volt, byta varv i trav å trava liten liten volt år höger och lugn å fin och jag satt och skrek till Åsa och Mommo "kolla vad vi kan!!! Vi kan! Vi kan!!" :D
Och molly tycktes säga "jaha, va det bara det su ville, okej, jag är med" :D
Sedan galoppade vi två varv åt höger helt okomplicerat och mjukt å fint, sedan ett å ett halvt varv åt vänster, lite att hon drog åt höger, men jag va med och var Jättenöjd med resultatet!! Sedan skulle Åsa filma så då skulle jag galoppera igen å då skrattade jag mest och molly började bli trött, men det blev 2 varv och avslutningen blev... Rakt in i allyson :P hahaha
Ja, vi har iaf kul när vi rider :D
Supernöjd!!!!

http://youtu.be/QFnj6nJ3qUs




 


Kommentarer
Elin

Vilken härlig galoppfattning! Mjukt och fint :) Vem är det som filmar?

Svar: Åsa, min stallvän, som sitter på sin quarter allyson som inte vill stå still ;) tack, men man blir (jag iaf) lite spänd när man vet att kameran är framme ;) men glad att vi håller oss ifrån bockarna :D
Tjabos matte

2014-04-17 @ 11:17:46
URL: http://beautyalices.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0