Molly torsdag

Tack vare underbara inackorderingar (tack Marianne!) som mockat å fixat så hann jag rida på banan medMommo och Tore.
Lugn och fin koncentrerad häst <3
Mycket sväng och vänd å jobb i skritt, stannade över bom och bara stod still nån minut och soakade för att sedan skritta fram och runt och göra så igen några gånger, först ville hon (efter att vi stått stilla) gå åt sidan (fast hon visste inte åt vilket håll då jag ju gav signal att gå framåt!) kändes i henne hur hon klurade klurade klurade och gick framåt ;)
När vi gjort så några gånger så var hon med på att stanna korrekt, stå en stund och sedan fortsätta framåt.
Så travade vi runt i lite snirklar å volter å rakspår å hit å dit för att sedan stanna över en bom, stå kvar, sedan flytta ETT steg åt sidan och stå kvar och fram igen :D
Gick kanon!! 
Vi andades och tog ett steg i taget och förstod varandra <3
Var ett så avslappnat och fint pass så jag ler när jag tänker på det <3

Inga huvudskakningar :D 
Inga bockar
Inga stegringar <3

Bara jag och min prinsessa i samförstånd <3

Imorn kommer tandläkaren å på lördag är det högskoleprov så helgen blir lugn iträningsväg...

Ha en trevlig helg Mina vänner <3



 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0