Kiropraktor Tjabo

Igår var kiro hosTjabo och skulle behandla Hans kullerbytta som han gjorde för två veckor sedan.
Han hade riktigt ont!!
I vanliga fall när han har knixat till sig så säger han att det gör ont i 5minuter och står sedan och sover och tuggar resten av behandlingen, nu skrek hela Thabo att det gjorde ont i 20minuter och var avslappnad de sista 10 :(
Men sån skillnad efteråt, så lycklig att jag fått möjlighet att få ut Karolina till mina djur när de så smidigt knixar till sig här och där, denhär gången var det ju så tydligt då jag sett var Tjabo gjort kullerbyttan, det överleriga täcket som hängde helt på sniskan och den superblockhalta hästen (Tjabo) jag tog ut ur hagen, utan sår/svullna ben...
Så planen nu är promenerade igår, promenera idag, sitta upp och känna på honom imorn, lite mer på fredag, rida som vanligt lördag och hoppas på att han känns fräsch <3
Idag är det inge kul väder alls :(
Regn regn regn...
Blääää!

Snygg bild på quartergänget...
Åsa allyson, kela Diesel och min mössa å Tjabo ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0