Söndag

Johan red tjabo på morgonen när vi va på simskolan.
Bara skritt i bosalen över bommar å avslappnat å lugnt. Inga lasson idag...

Vi åkte ut hela familjen efter middagen och jag skulle rida Molly ochgrabbarna harva banan...

Jag sadlade och på med grimman å ner, jobbade alla gångarter från marken och skickade runt tunnorna och sedan välte hon en tunna så då skickade jag henne över å hit å dit och hon är så jäkla orädd och cool och bara går med på allt :D

Sedan stod jag bara å väntade för att se vad hon skulle göra när jag skickat fram henne till tunnan, stannat henne framför å sen gav henne tillåtelse att tänka själv.

Då kramar hon tunnan med vä fram å biter fast i locket å står så länge som typ "dö tunna! Jag är en kamphund!!!"

Haha, backar sen bort henne från den å ska börja rida

Hoppar upp å hon är med på allt,
Hade sporrarna idag (2a ggn, 1a ggn va i Lindesberg när vi skulle flytta framdelen mha Erika) för att jag ville förfina signalerna då hon när jag testade sist för några veckor sedan mest hängde sig emot skänkeln å inte förstod alls varför hon skulle flytta sig från den vid det tillfället. Flytta baken har hon ju lärt sig och då behöver jag bara tänka rätt och nudda med skänkeln (utan sporrar) så flyttar hon, så hon behöver bara fatta :)

Fick till ett steg över inre framben i varje varv 2ggr och nöjde mig med det. Travade runt och styrde lite hit och dit och inga bockar idag ;) men positiv framåtenergi och glad och villig häst :D
Det är så kul när vi börjar bli ett <3

Bild på när hon kramar å mördar tunnan ;)


 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0