Älskar denhär utsikten!!!

Har testat lottas sadel igen å den är ju såååå sköööön!! Kommer åt Molly så lätt i den å hon förstår precis vad jag säger :D
Försöker sälja min andra sadel nu så jag får loss lite pengar...
Ner på banan å kände av allt från marken, snabbt, sedan upp och hon var med mig.
Flytta bakdel, backa (hon backar flera steg nu på kommandot BACK och mitt stoppsäte, inget tag i tygel) stilla, fram, trav, styra i trav (jag behöll travsätet bra idag så hon la inte av lika ofta :) ) stop från trav för första gången å smack!! Där försvann rumpan in under henne och hon stoppade sååå fiiint!!! På bara whoa och säte, precis som jag tränat på i skritt! "Slidade" tom ;) typ 10cm :D
Då hoppadejag av och berömde min vackra duktiga häst!! Jag är salig!



Kommentarer
Jossan

Åhh vad roligt!!!!! :D

2013-09-10 @ 15:19:48
URL: http://jojawestern.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0