Tjabo

Skulle ridas igenom i alla gångarter 
Superstel i vänstersidan och vill liksom inteflexa nacken ordentligt.
Han verkar ha ont i nacken!
Kan böja åt höger men inte vänster
Vill inte flexa ordentligt och alltså inte höja ryggen...
Avlastar han rygg eller nacke?
Vet inte...
Skickat sms till kiro så får se vad hon säger...
Funderar på att jobba från marken imorgon och se hur han rör sig och avgöra lite om vad jag ska göra.
Hingsttanden har ju spruckit igenom, innan den gjorde det så nickade han huvudet upp å ner, alltså i nacken, så min magkänsla är lite som så att han kanske kan ha "träningsvärk i nacken" efter allt nickande senaste veckan? 
Han har slutat nicka i lördags...
Tanden sprack i fredags
Hmmm...
Jag har så mycket funderingar över tjabo just nu så jag vill bara stänga av hjärnan!
Han får iallafall följa med till Rättvik
I värsta fall jobba från marken (vilket Johan å Tjabo ändå behöver)
Men hoppas han känns bättre tills dess...
Nu ska jag sova!!!!
Grabbarna hjälpte mig i stallet idag <3


 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0