Tjabo tisdag

Red ut runt Kikarslingan med Åsa och Allyson
Hade lassot ihopknutet hängandes på hornet och neckrope (vilka inte var någon somhelst svårighet att få på, vek öron drog överallt och allt var lugnt) men  när jag hopppar upp så stegrar han kastar sig runt och viker huvudet på sidan åt höger och agerar livrädd och okontrollerad!
jag tänker bara fram och han går fram några steg sen samma sak igen...
Ut på vägen och han går fram kanske 20 m sen samma sak igen, på asfalten denna gång, så vi höll på att tippa omkull!
lutade mig fram och tittade honom i ögonen och sa något i stil med -"vad håller du på med egentligen?? det är ju ingenting knäppt här..." då tuggade frustade han och vi skrittade på framåt. Ända till svinstallet (ca 1km) där han gör en gång till och då kollar jag på honom på samma vis igen och han lägger ner. Han var inte alls rädd för rep eller lasso, bara knäpp!
Skrittade och travade lite och han kändes stel, inte halt, men stel och kort i rörelsen, men fräsch de korta stunder han slappnade av...
Jätteskumt...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0