Molly tisdag

Pigg och glad Tjej!
Hon ser alltid lika överlycklig ut när jag går för att hämta repgrimman och när hon vet att det är hennes tur att bli tränad så spänner hon ögon och öron i mig och nästan kastar sig i grimman, redo för en ny träningsstund, hon ger micg så mycket energi och det är (oftast) kul att jobba med henne för man märker så väl när det ger resultat :)
 
Ner på banan och skicka runt lite, fokus på tempoväxlingar och övergångar idag (bara från marken, utan sadel)
jag står still och säger trav och hon ska trav atills jag säger annat, samma med galopp och skritt osv. Galoppen är ju svårast, då hon gärna lägger av själv, men då får jag va beredd att skicka fram handen precis innan och bibehålla galoppen och för varje träningstillfälle som vi gör detta så får jag henne att behålla galoppen längre och längre stunder utan påminnelse :)
 
flyttade lite hit och dit och lite tunnor.
 
nästa pass ska jag ta tag bättre i högersidan (som jag som vanligt slarvar med i ledningen) så det är fredagens att göra :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0