Molly tisdag

Idag fick tjabo stå så det blev min tur att åka till stallet :)
Tog ner Molly på banan, gick igenom markövningarna på 2min, bara checkade av, inget nöta :)
Upp å hoppa å pigg å glad tjej spann ett varv korrekt, vänder skitbra nu! Supermjuk och flyt i "skänkelvikningar" åt båda hållen. Traven va energisk och positiv och jag har blitt bättre på travsätet!!
Skulle testa höger galopp, bara för att, jaja, första 4 ggr blev bockar, sedan galopperade hon och jag släppte energin och bröt av innan hon gjorde det och berömde och hoppade av :)
Vår ridbana är ju lite svår för en unghäst att bära sig i galoppen då den är lite liten (kanske 25*50) så pressar inte någon sträcka :) 
Jättenöjd och glad kuse :)
Tjabo ser mycket gladare ut!
Äter mer nu med!
Tror den värsta "tandvärken" är över :D han och Melker tom sprangrunt och lekte idag :D så skönt!!


 


Kommentarer
Chrissie P

Skönt att Tjabo börjar må bättre :) Ska bli så spännande att se dig o din "lilla" tjej :D

2013-10-16 @ 14:21:48
URL: http://chrissiep.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0