Joanna, parelliinstruktör

Idag kom helt färska Joanna hem till Herrhagen för att hålla lektioner för var och en utav oss i markhantering.
Jag och Molly var med och jag hade lite svårt att hålla i pinnen ;) haha nä skämtåsido, givande och många små nya övningar och idéer och det var jättekul!

Tänka på:
Hålla längre avstånd
Hålla mer på min bubbla
Göra mindre signaler (samma som annars, jag behöver inte övergöra mina rörelser)
Ståstill i longeringen, hon klarar det!
Vi gjorde 8an i trav och det va kul att känna att vi faktiskt har bra koll på varandra :)
Tycker dock att pinnen va jobbigt tung, men kan tänka mig att ha ett vanligt spö att utöka min bubbla med :)

Jojo game, backa bak, bjud in, titta upp när jag ska backa, inte på hovarna ;)

Jättekul att Åsa fixade denna dagen och hoppas att Joanna vill komma fler gånger :)




Kommentarer
klara

Carotsicken är cäll du ck inte utbytbar mot ett vanlligt spö iom dess speciella uppbyggnad? :$ tänkte dess längd, kraftutvinning och så :) me n kul att det går så bra för er!! :) :)

Svar: Nä, precis :) men då jag inte går parellilinjen rakt igenom så känner jag att där jag väljer att använda pinnen som förlängning räcker det gott med ett dressyrspö :) sålänge iaf ;)
Tjabos matte

2013-10-20 @ 16:03:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0