Fredag

Fm hade vi teori samt fick svänga varandra med grimskaft som tyglar, jättenyttigt att få känna ur hästens perspektiv.
John red Emmas häst och visade hur man skulle tänka osv.
Sen var det lunch
Sedan var det första gruppen och de kämpade på
Sedan var det vi och vi fick träna på bananagame två och två från hästryggen, jättesvårt!! 
Först innan jag hoppade upp så va jag jättenervös, johannesberg är ju stället där allt hände i våras, så hon kände det lite och var på tårna så John jobbade igenom henne några minuter när jag sa som det va, så kunde jag ta några djupa andetag och fokusera :) skönt!!
Idag höll vi oss bara i skritt och fokuserade på vändningarna och jag gjorde fel :P men som tur var så kom Fredrik fram och hjälpte mig så att jag fick till det, så lite som gör så mycket!!
Red kanske 45min så sedan avslutade jag :) bra känsla om dagen och ska bli kul att fortsätta imorn <3

Johan och tjabo fick göra bananagame med oss och med John och fokusera på Tjabos samling och vänsterställning (där han är totalt jättestel sedan allt med lassot) John fick igenom lite, men ska fortsätta idag :)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0