Undrar vad de som man möter på ridturen tänker...

När vi möter hästar, jag och Molly, så blir min standardfras "hon är bara två så vi håller oss lite på kanten" så står vi still medan de mötande hästarna går vidare...
Undra vad de tänker?
Där sitter jag, på min stelcoola modiga tvååring, i repgrimma, och hon lyssnar på varje vink jag ger henne! 
Det positiva med en tuff orädd självsäker häst är just det, att på ridturerna så kan vi gå först, förbi allt, genom allt! Hon är så cool!!

Idag red vi med Mommo och Tore runt långa slingan.
Promenerade t kalvsviksvägen, red till tunneln, hoppade av och gick genom den och uppför backen på slingan, då det regnade och vi va blöta så skakade hon sig som tusan och såg ut som hon ville rulla så i uppförsbacken fick jag passa på henne så hon inte skulle lägga sig, när jag trodde faran va över så la hon sig nästan ner men jag backade upp henne så hon inte gjorde det, knäpphäst!!
Sedan red jag till kalvsvikstunneln och sedan gick jag hem därifrån.
Bara skritt idag.

Så otroligt nöjd med min fina coola häst!!!





Kommentarer
Chrissie P

Så cool! Bra jobbat :D

2013-11-04 @ 10:39:40
URL: http://chrissiep.blogg.se/
Elin

Du ska verkligen slå dig för bröstet Tette! Allt jobb du har lagt ner på henne har gjort er till ett team

Svar: Tack Elin!!
Tjabos matte

2013-11-04 @ 12:38:15
URL: http://beautyalices.blogg.se
Elin

Ni är helt klart en inspirationskälla

2013-11-04 @ 12:39:05
URL: http://beautyalices.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0