Tjabo Måndag

Ner på banan med sadel och träns
Han är så pigg!!!
Han mår superbra i kroppen!
Nu måste vi bara träna träna träna för att stärka upp igen och få honom att faktiskt ta ett steg i taget! Han har fått lite återfall av att vilja trava iväg när jag vill skritta... :(
Så jag skrittade! I två timmar! På banan... små volter, öppnor, slutor, skänkelvikningar och ett steg i taget.
Höger går kanon, fin och följsam och kan ta det lugnt och göra en vändning ett steg i taget, korrekt (jobba på volt, be om att trampa över ett steg, fortsätta på volt) När jag gör det i vänster så skickar han gärna ut rumpan och tappar bogen så mycket lösgörande och kräva massor men be om lite... om ni förstår... Efter två timmar fick jag till det någorlunda, var inte 100%nöjd, men klockan var 22.30 och jag måste faktiskt sova ibland ;)
Ikväll får husse rida... Min höft spökar, så nu har jag fått numret till Mommos kiropraktor (skulle gärna gå till Tjabos kiropraktor, men hon är stationerad i Bromma, så det finns liksom inte tid) Kan va därför det går sämre för mig och tjabo i vänstervarvet med, han är svagare och otränad där och jag kan inte aktivera mina ytterhjälper (höger) för då gör det sååå ont!
Tjabo första gången i westernsadel precis fyllda två, januari 2010


Kommentarer
Elin

Åh vad kul att höra att han mår bättre!

Förstår precis vad du menar med att inte kunna aktivera hjälperna. Hoppas att det blir bättre efter att du varit hos kiropraktorn.

Svar: Ja, jag får så himla ont! Är som knivhugg bak i höften och i sidan av låret å hur mycket jag än vill göra rätt så tar det emot :(
Tjabos matte

2013-11-14 @ 07:13:47
URL: http://beautyalices.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0