Molly

Efter att ha åkt och ätit middag, jag å Kela, så var detMollys tur :)
På med nya skydden, som va äckliga först ;) men efter några steg vande hon sig och de satt riktigt bra!! 
Ner på banan och började jobba från marken och hon var överallt och lite till ;)
Bad om trav men hon sköt iväg i galopp och kastade sig hit å dit å bockade å stegrade å varje gång hon gjorde nåt (hon var bara pigg, försökte verkligen inte döda mig och gick inte emot mig, men hon ska inte ta egna beslut iaf) så jobbade jag igenom det, lugnt och självsäkert och konsekvent! Efter en stund hade hon landat och kändes medgörlig och med. Det är samtidigt kul de dagar hon har all denhär energin, när man kan omvandla den till uppgifter :D
Hoppade upp och flytta bakdel och framdel back skritt och trav.
Hon va väldigt andfådd efter uppvärmningen, måste jobba upp kondisen :)
Va så skönt att ha Kela där som gav små tips om ex fram med handen mer när jag skickar henne åt olika håll, hjälpte verkligen!! Är inte van att ha medhjälpare å det är så jäkla skönt!!!
Backen är det jag var mest nöjd med igår, hon backade med energi, flera steg, med höjd rygg och verkligen trampade på bra bakåt!! Har ju inte tränat så mycket på back, började lite på johannesberg, men hon har verkligen fattat vad jag vill få ut av henne där :)
Härliga häst!!!
Bild från februari i år <3




Kommentarer
Elin

Vad kul att läsa Tette! Kan inte annat än att säga samma sak som dig - der är så inspirerande att läsa dina inlägg :)

2013-11-11 @ 07:53:08
URL: http://beautyalices.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0