Molly söndag

Red med Åsa och allyson.
Först gick jag till kalvsviksvägen och där fick jag skicka runt henne och hon var superpigg!! Stegrade å bockade å hade sig, fick henne med mig å vi fortsatte gå förbi svinstallet å kikarberget innan hon kändes avslappnad å jag hoppade upp.
Sedan red vi nya slingan och jag red första gången alla upp och nedförsbackar (de är rätt branta) och det var jättejobbigt tyckte Molly, men skötte sig super å traskade på.
Travade hela sträckan efter gamla bron och hon sprang inte fram lika som sist utan hon sänkte huvudet och travade på med höjd rygg och i normalt tempo, typ mellantrav, ingen jog, men det har hon inte kapaciteten för än :)
Vände vid sommarhagen å travade tillbaka å hon gick ännu finare! Iaf arbetstrav med sänkt huvud och små frustanden och väldigt avslappnad! Tette gillar!!
Skritt hem å gick från Åkerblom :)
Då va hon sååå seeeg!! Fick skicka fram henne flera gånger då hon bara växte fast! Blääää tänkte jag, dumhäst! När vi kommer in i stallet så det första hon gör när jag spänner upp sadelgjorden är att kissa en sjö i gången... Ahaaaa!!!That's why!!
Hon gjorde ju samma i johannesberg, när hon vägrade galoppera. Jag tog in henne i boxen och hon kissade mängder!
1+1= matte ska nästa gång testa gå ner i diket å stå still några minuter å se om hon kissar. Jag tror inte hon är dum :D hon är bara jävligt kissnödig!! Vem skulle vilja ut å springa kissnödig?!?!? Haha värt å testa iaf :)

På kvällen shomponerade jag både Tjabos å mollys svansar å flätade ihop dem :) redde ut mollys långa man med...





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0