Kiropraktorn hos Molly

Första gången Molly fick stifta bekantskap med Karolina.
Johan kände när han red insöndags att hon kändes som en banan till vänster och när jag red bakom och han stannade så såg jag att hon va 2cm högre på hö sida av korset än vänster.
Tänkte tt det är lika bra Karolina får kasta ett öga och säga vad hon tror, jag har inte så stor kunskap i kiropraktorer och unghästar, men tänkte att hon kunde komma och kolla iaf :)
Det va lite här och där och underbara Karolina trollade med sina händer, som vanligt, och efter att hon va klar så gick Molly helt annorlunda och lyfte benen ordentligt och gick igenom kroppen ordentligt, inte som innan, lite bredbent och stötigt.
Bra Tette! Du lyssnade på magkänslan igen :D och denhär gången var det tom husse som reagerade!! :D 
Nu ska hon promeneras tre dagar och ridas på fredag :)
Tog in tjabo för att kasta ett öga när hon ändå va här och hon tyckte han såg ut som en helt annan häst och förstod nu vad jag menat när han va ledsen och hade ont, nu är han glad och framåt och kul att hon såg den märkbara skillnaden :D
Han behövde ingen behandling, lite knådning hösida av korset å linimenta där ska vi tänka på, men inget alarmerande! Skööönt!!!


 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0