Tidig 1maj

Upp kl 6 och iväg till stallet.
Tempar 37,9, bra! Ingen feber!
Tar av lungorna och det ser fräscht och svullnaden har tom gått ner något, så glad att jag kom till stallet igårkväll så att jag kunde linda och förhindra supersvullnad.
Tar en promenad fram å tillbaka till bussen (2km)
Knappt halt.
Kommer tillbaka å pappa hjälper mig att slå till stolpen på sjukhagen.
Jag lindar som igår och ska dit vid lunchen å tempa å kolla status igen. Hoppas hon inte får feber så jag slipper spruta henne...
Hon har ju så känslig mage å vill verkligen inte ge henne penicillin/antiinflammatoriskt....
Håll tummarna för oss nu...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0