Torsdag

Johan kom hem och tog över kräkjouren (Texas är sjuk) så åkte jag till stallet.
Skyndade mig att bara slänga av täcket från Tjabo och kasta på Johans nya träns med nya stången (som han fick av barnen i födelsedagspresent i höstas)
Har inte provat den än då han ju varit under uppbyggnad. Hoppade upp barbacka.
Skrittade till kikartorp, travade tillbaka till stallet, kändes så jäkla stadig, rund och villig!!! Höll knappt alls i honom, bara lite pill korta korta ögonblick.
Min plan från början va att hålla mig på banan, så när jag kom tillbaka till stallet gick vi ner dit.
Mycket flex in och ut. Små små volter i trav och skritt, han var 100% där! Kan nästan påstå att det var bästa ridningen någonsin på honom! Helt lyrisk efteråt.
Spinnträning (små volter, in med rumpan, spinn några steg, ut på volten och samma igen i båda varven några gånger)
Sidvärts och backade en del.
Jag bara log med hela ansiktet och kramade om honom å så skulle vi vända upp mot stallet (begärde inget utan tänkte bara rollback) och han tar i som en tjur, lyfter ryggen, sänker huvudet, gör en sån kanonrollback (i skritt) så jag bara sitter där i chock å skrattar. Japp, jag satt kvar! Han var så balanserad och hade stenkoll på vad han gjorde! Jag älskar den hästen!!!
Ser fram emot våren nu!
Tack Tjabo för en underbar dag!



Kommentarer
Ingrid "Tinka" Carlsson

Underbart att läsa! Efter denna tunga vinter. HESAN TJABO!

2013-03-24 @ 20:00:01
URL: http://www.lintrollets.se
Ingrid "Tinka" Carlsson

HEJSAN, skulle jag ju skriva.

2013-03-24 @ 20:00:24
URL: http://www.lintrollets.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0